Kradu liječnicima IDENTITET da bi prodali sumnjivi pripravak za dijabetes

Jedna od internet stranica koje promoviraju SugaNorm

Zagrebačko dijabetičko društvo objavilo je intrigantnu informaciju iz koje proizlazi da je ravnatelju Sveučilišne kline Vuk Vrhovac Dariu Raheliću ukraden identitet te je na jednoj društvenoj mreži njegov stručni autoritet iskorišten za reklamiranje dodatka prehrani pod nazivom SugaNorm. Doktor Rahelić morao je demantirati da bilo što radi za kompaniju koja prodaje SugaNorm. Poručio je kako za taj dodatak prehrani nikad nije čuo. Čini se da je doktor Rahelić kolateralna žrtva velike prevare koja pokušava dijabetičarima na razne perfidne način prodati pripravak za koji je vrlo teško, a možda čak i nemoguće provjeriti od kojih je supstanci napravljen.
Šokantan je broj interent stranica koje na različite načine, uz različita grafička sučelja, podržavaju prodaju SugaNorma te preusmjeravaju potencijalne kupce kroz zatvorenu digitalnu mrežu potpuno neprimjerenog reklamiranja. SugaNorm nešto je puno gore od uobičajenih ‘narodnih’ pripravaka čija se ‘čudotvornost’ i ‘ljekovitost’ propagira bez bilo kakvog relevantnog istraživanja. Narodni pripravci doista ponekad proizlaze iz tradicije, a njihovi sastojci ponekad imaju djelovanje koje može utjecati na neke od simptoma bolesti, pa čak i biti ljekoviti. SugaNorm nalikuje proizvodu dizajniranom u suvremenim laboratorijima, ali je na razini opskurnih eliksira koje su nekoć prodavali putujući prevaranti koji su se voljeli nazivati iscjeliteljima.
Svaki iskusniji čovjek brzo će shvatiti kako je poprilično čudno što je teško utvrditi koje to sastojke sadržava čudotvorni lijek za dijabetes, a kad uspijete naći neke tragove informacija o sadržaju SugaNorma shvatite da postoji više varijanti priče koje su redom krajnje suspektne; prema nekima SugaNorm sadržava biljne pripravke, a prema drugima kemijske supstance koje se nalaze u suvremenim lijekovima za bolju kontrolu glikemije.
Digitalni marketing SugaNorma ne preže od ničega. Koristi svjedočanstva anonimnih ljudi za koje se čini da su izmišljenja, a identiteti njihovog navodnog prodajnog osoblja, kao i doktora koji reklamiraju SugaNorm, izgledaju previše dobro da bi bili stvarni.
Internet stranice SugaNorma su na hrvatskom jeziku, ali se radi o groznom prijevodu koji je napravljen uz pomoć nekih ne baš sofisticiranih usluga digitalnog prevođenja na internetu. Stranice s informacijama o SugaNormu pršte od gramatičkih grešaka. Krivi padeži opće su mjesto ponude SugaNorma.
SugaNorm igra na kartu slabosti osoba s dijabetesom. Dijabetičari su natprosječno skloni kupovanju raznih dodataka prehrani, između ostalog, i zbog toga što su im doista potrebni. Postotak osoba sdijabetesom koje kupuju dodatke prehrani prema recentnim istraživanjima jako varira. Zadnja istraživanja iz Sjedinjenih državama govore o 20 do 67 posto ljudi iz dijabetičke populacije koji kupuju neke dodatke prehrani. Čak i da se radi o donjoj granici do koje su došla istraživanja, radi se o ogromnoj brojci.
Veliki broj osoba s dijabetesom koristeći razne dodatke prehrani nesvjesno preuzima izuzetno velike rizike koji proizlaze iz niske kvalitete pa čak i toksičnosti pojedinih dodataka. Čak i ako pojedini dodaci u umjerenim količinama nisu toksični, često je vrlo upitna njihova interakcija s lijekovima koje koriste osobe s dijabetesom.
U pet godina samo u Sjedinjenim državama registrirano je 6300 ozbiljnih zdravstvenih incidenata i 115 smrtnih slučajeva koji su izazvali dodaci prehrani.
Ako oni koji stoje iza SugaNorma prodaju nešto što je potpuno bezopasno, dosta je sigurno da žele naplatiti potpuno nerealnu vrijednost pripravka. Cijena koju reklamiraju kao 50-postotno sniženje i dalje je nekoliko puta viša nego što u ljekarnama koštaju neki od najučinkovitijih lijekova za dijabetes koji se koriste godinama te su prošli sve faze kliničkih istraživanja.
Globalno tržište dodataka prehrani trenutačno vrijedi oko 140-150 milijardi dolara godišnje, a očekuje se da će za samo četiri godine porasti za još stotinjak milijardi. Drugim riječima, u snažnom je uzlaznom trendu.